Nytt skoleår er i gang og det er gjensynsglede på skoleplassen og i klassene.

På Møllebakken jobber vi med månedens verdiord, og ordet for august er «vennskap». Vi ønsker at elevene får bygget gode og solide vennskap med hverandre på skolen. I løpet av dagene og ukene er vi mye med hverandre, og alt blir så mye kjekkere hvis man har gode venner på skolen. På fellessamlingen i august hadde vi en spørreundersøkelse om hvordan en god venn er og hva gjør gode venner, og læreren Melissa leste noen kloke ord fra Bibelen at en god venn viser alltid kjærlighet (Ordsp.17:17). 7.-10.klasse har hatt en heidundrandes bli-kjent-fest. Denne uken gleder vi oss til en felles aktivitetsdag der hele skolen skal være sammen om lagleker på tvers av trinn.

Vennskap på skoleplassen ser litt forskjellig ut fra dag til dag – ballspill, bordtennis eller bare skravlekrok i solveggen.